مهریه و بدهی بانکی بیشترین پرونده های وارده مرکز ثبت اسناد یزد است

اقبال با اشاره به اهمیت ازدواج آسان و توجه به سلامت در زندگی گفت: متاسفانه مهریه و بدهی بانکی بیشترین پرونده های وارده مرکز ثبت اسناد یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از پرونده‌های وارده به اجرائیات ثبت اسناد استان یزد مربوط به مهریه و بدهی بانکی است و مجموعه ثبت اسناد در کمترین زمان ممکن اقدام به شناسایی اموال و معرفی آن به دستگاه قضایی می‌کند.

اقبال بیان کرد: متاسفانه این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است که برخی از آن مربوط به گرانی و تغییرات قیمت سکه و ارز است.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج سهروردی

وی افزود: مشکل خرید املاک با دفترچه ای قدیمی و خریداری به صورت وکالت‌نامه ای یکی از مشکلات مربوط به حوزه اسناد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: وکالت، مالکیت نیست و این مشکلی برای املاک است که می توانیم به صورت دریافت سند المثنی با مشکل روبرو شویم و به راحتی کلاهبرداران می توانند از این طریق کلاهبرداری کنند.

اقبال ادامه داد: بر اساس سند عادی نیز خریدار ممنوع است و باید در دفتر رسمی این اقدام صورت گیرد در غیر اینصورت با مشکل روبرو می شویم.

وی گفت: در کشورمان زمان صدور سندهای کاداستری، موضوع قنواتی مغفول شد که از سال آینده با توجه به زیر ساخت ها کل قنوات سند صادر می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: موضوع دیگر که باعث افتخار است شامل ۴۲ هزار هکتار از ۷۹ هزار هکتار سند کاداستری صادر شده است که از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

وی گفت: امسال با همکاری اوقات ۱۲۰۰ سند صادر کردیم و در خصوص مدارس آموزش و پرورش نیز بیش از ۳۲۰ سند مالکیت برای مدارس صادر شد.

اقبال بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم سطح اقدامی را گسترش دهیم دفاتر حدنگاری را در روستاها تشکیل دادیم.

وی افزود: شرکت ها برای پلمپ دفاتر در اواخر سال اقدام می شود که کار اشتباه است و باید با مراجعه به دفاتر پست پیگیری شود تا به مشکل برنخورند.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره سعادت آباد

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.