مهریه و بدهی بانکی بیشترین پرونده های وارده مرکز ثبت اسناد یزد است

اقبال با اشاره به اهمیت ازدواج آسان و توجه به سلامت در زندگی گفت: متاسفانه مهریه و بدهی بانکی بیشترین پرونده های وارده مرکز ثبت اسناد یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از پرونده‌های وارده به اجرائیات ثبت اسناد استان یزد مربوط به مهریه و بدهی بانکی است و مجموعه ثبت اسناد در کمترین زمان ممکن اقدام به شناسایی اموال و معرفی آن به دستگاه قضایی می‌کند.

اقبال بیان کرد: متاسفانه این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است که برخی از آن مربوط به گرانی و تغییرات قیمت سکه و ارز است.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج سهروردی

وی افزود: مشکل خرید املاک با دفترچه ای قدیمی و خریداری به صورت وکالت‌نامه ای یکی از مشکلات مربوط به حوزه اسناد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: وکالت، مالکیت نیست و این مشکلی برای املاک است که می توانیم به صورت دریافت سند المثنی با مشکل روبرو شویم و به راحتی کلاهبرداران می توانند از این طریق کلاهبرداری کنند.

اقبال ادامه داد: بر اساس سند عادی نیز خریدار ممنوع است و باید در دفتر رسمی این اقدام صورت گیرد در غیر اینصورت با مشکل روبرو می شویم.

وی گفت: در کشورمان زمان صدور سندهای کاداستری، موضوع قنواتی مغفول شد که از سال آینده با توجه به زیر ساخت ها کل قنوات سند صادر می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد بیان کرد: موضوع دیگر که باعث افتخار است شامل ۴۲ هزار هکتار از ۷۹ هزار هکتار سند کاداستری صادر شده است که از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

وی گفت: امسال با همکاری اوقات ۱۲۰۰ سند صادر کردیم و در خصوص مدارس آموزش و پرورش نیز بیش از ۳۲۰ سند مالکیت برای مدارس صادر شد.

اقبال بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم سطح اقدامی را گسترش دهیم دفاتر حدنگاری را در روستاها تشکیل دادیم.

وی افزود: شرکت ها برای پلمپ دفاتر در اواخر سال اقدام می شود که کار اشتباه است و باید با مراجعه به دفاتر پست پیگیری شود تا به مشکل برنخورند.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره سعادت آباد

۰ ۰

آلودگی هوا بر کیفیت خون‌های اهدایی موثر است؟

معاون فنی سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و همیشگی است، درباره تاثیر آلودگی هوا بر سلامت و کیفیت خون‌های اهدایی گفت: در هیچ یک از دستورالعمل‌های اهدای خون این موضوع که آلودگی هوا منعی برای اهدای خون داشته باشد، ذکر نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ناظمی_ معاون فنی اداره کل انتقال خون تهران، در نشست خبری انتقال خون استان تهران، گفت: مصرف خون و فراورده‌های آن در سطح جهان رو به‌روز در حال افزایش است و این گسترش روز افزون، نیاز بیشتر مراکز درمانی به فراورده‌های خونی را در پی دارد که ما را به سمتی پیش می‌برد تا ما هم توسعه مراکز و خدمات‌مان را در دستور کار قرار دهیم و این مساله برای سازمان انتقال خون حیاتی است.

وی با بیان اینکه تنها منبع خون و فرآورده‌های خونی، اهداکنندگان هستند، گفت: تاکنون خون و فرآورده‌های خونی به صورت حجیم و عظیم به صورت صنعتی ساخته نشده است. از طرفی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و همیشگی بوده و نمی‌توان آن را به زمان یا فصل خاصی محدود کرد. بنابراین نیازمان این است که اهداکنندگان خون در فواصل مختلف جهت اهدای خون مراجعه کنند.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج سید خندان

وی افزود: افتخار نصیب ما شده که در سازمانی خدمت می‌کنیم که روزبه‌روز در حال پیشرفت کمی و کیفی است. امسال در ابعاد کمی افزایش خون‌گیری نسبت به سال گذشته را داشتیم، مراکز خون‌گیری و توزیع‌مان و همچنین توزیع خون به مراکز درمانی نیز افزایش یافته است. در عین حال در حوزه کیفی تلاش ما این بوده است که بتوانیم نیازهای مراکز درمانی را به صورت عادلانه تامین کنیم که از ابتدای امسال در دستور کار بوده است. همچنین طی یکسال اخیر بسیاری از تست‌های غربالگری‌مان را که قبلا دستی بود، با دستگاه های اتوماتیک انجام می‌دهیم. در گروه‌بندی خونی استفاده از دستگاه‌های به‌روز را در دستور کارمان قرار دادیم که سرعت و دقت کار را بالا می‌برد.

ناظمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ مرکز درمانی تحت نظارت اداره کل انتقال خون استان تهران قرار گرفته است، گفت: در زمینه آزمایش‌های تخصصی هم‌ پوشش گروه‌های خونی‌ خاص‌مان افزایش یافته و از ۹۰۰۰ به ۱۲۰۰۰ رسیده است؛ باید توجه کرد که بیمارانی که به صورت دائمی خون دریافت می‌کنند، ممکن است به دلیل تزریق‌های خون مکرر در بدن‌شان آنتی‌بادی ایجاد شده باشد و بنابراین نمی‌توان هر خونی را برای آنها تزریق کرد، بلکه باید خصوصیات ژنتیکی گروه‌های خونی را مشخص کنیم که این خصوصیات ژنتیکی علاوه بر گروه‌های خونی اصلی هستند. این اقدام به صورت تخصصی در آزمایشگاه انجام می‌شود و در سال جاری تا بهمن ماه ۱۴۰۱، حدود ۱۲ هزار واحد را به صورت اختصاصی از نظر ویژگی‌های ژنتیکی خون، مشخص کردیم و برای بیمارانی که به صورت مستمر خون دریافت می‌کنند، ارسال کردیم.

ناظمی ادامه داد: در آینده دنبال این هستیم که روش‌های آزمایشگاهی‌مان را ارتقاء داده و به سمت آزمایش‌های مولکولی رویم که بسیار دقیق هستند و در فواصل کوتاه‌تری به ما نتیجه می‌دهد. همچنین به دنبال گسترش مراکز خون‌گیری در سطح استان تهران و همچنین اتصال نرم‌افزاری با مراکز خون هستیم که در زمینه نظارت بر مصرف بهینه خون موثر است.

ناظمی درباره تاثیر آلودگی هوا بر سلامت و کیفیت خون های اهدایی، گفت: در هیچ یک از دستورالعمل‌های اهدای خون این موضوع که آلودگی هوا منعی برای اهدای خون داشته باشد، ذکر نشده است. همانطور که مصرف دخانیات برای اهدای خون ندارد. مگر در شرایط خیلی خاص که آلودگی بسیار زیاد و شدید باشد که به صورت مسمومیت با سرب باشد که آن هم برای خونی که برای کودکان زیر دوسال مصرف می‌شود، منع دارد که موارد بسیار خاصی است که معمولا خیلی کم اتفاق می‌افتد، اما با آلودگی‌هایی که ما در سطح تهران با آن مواجهیم، منعی برای اهدای خون ندارد. آلودگی هوا از این نظر برای ما مشکل‌زا است که در زمان آلودگی هوا مردم کمتر از منزل خارج می‌شوند و مقداری مراجعات ما را کاهش می‌دهد.

مقالات دیگر:فیزیوتراپی در کرج به صورت شبانه روزی

۰ ۰

جزئیات تازه از نحوه مسمومیت دختران دانش‌آموز

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک امروز دو کمیسیون بهداشت و آموزش برای بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان قمی گفت‌: دیروز پیرو دستور رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از همکاران جهت بررسی دقیق موضوع مسمومیت دانش آموزان عازم قم شدیم.

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک امروز دو کمیسیون بهداشت و آموزش برای بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان قمی گفت‌: دیروز پیرو دستور رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از همکاران جهت بررسی دقیق موضوع مسمومیت دانش آموزان عازم قم شدیم و امروز هم جلسه ای با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت در مجلس برگزار شد؛ طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه مسمومیت خفیف دانش آموزان قابل انکار نیست منتها با توجه به گزارش دستگاه‌های مختلف علت دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج سهروردی

جزئیات تازه از نحوه مسمومیت دختران دانش‌آمو

زهرا شیخی در توضیح جلسه فوق‌العاده امروز مشترک دو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات درباره علت مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: این جلسه با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، نماینده وزارت اطلاعات و نمایندگان قم و بروجرد تشکیل شد که هر کدام گزارشی از وضعیت موجود ارائه کردند.

وی توضیح داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گزارشی از بررسی‌ها و تعداد مراجعه‌کنندگان ناشی از مسمومیت ارائه کردند طبق گزارشات اعلام شده دانش آموزان دچار مسمومیت خفیف با ماهیت سموم گازی شده اند که اثرات آن معمولا از ۱۵ تا ۴۵ دقیقه باقی می‌ماند و پایدار نیست و بعد از دقایقی اثرش از بین می‌رود. پس در این‌که مسمومیت اتفاق افتاده، حرفی نیست اما هنوز علت دقیق آن بر اساس گزارشات مشخص نشده است.

شیخی در پایان گفت: گزارش وزارت بهداشت به لحاظ علمی قابل تامل است و هنوز جای کار دقیق علمی دارد ولیکن گزارش سایر دستگاها هنوز اقناع کننده نیست. در هر حال بررسی‌ها ادامه دارد و مجلس شورای اسلامی پیگیر است چون برای ما جان دانش آموزان از همه چیز مهم‌تر است.

مقالات دیگر:موسسه حقوقی غرب تهران

۰ ۰

قیمت طلا به بالاترین رقم ۶ هفته اخیر رسید

با کاهش ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای فدرال رزرو، طلا بالاتر می‌رود.

قیمت طلا به بالاترین رقم ۶ هفته اخیر رسید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در 6 هفته اخیر افزایش یافت و در حالی که معامله‌گران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتری برای سنجش استراتژی افزایش نرخ فدرال رزرو آمریکا بودند، طلا در بازه محدود معامله شد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. شاخص دلار پایین‌تر از اوج‌های اخیر قرار داشت و شمش‌های قیمت دلاری را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد.

مقالات بیشتر:سالن عقد روف گاردن

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورتجلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. بازارهای پول انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده تا ماه مه، نرخ‌های معیار را به بالای پنج درصد برساند و اوج نرخ‌ها در جولای ۵.۳ درصد بود.

نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد. داده‌های اصلی شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات‌متحده (PCE) که اواخر این هفته منتشر می‌شود نیز در تمرکز سرمایه‌گذاران است.

بر اساس گزارش رویترز، اولی رن، رئیس بانک مرکزی فنلاند به یک روزنامه آلمانی گفت: بانک مرکزی اروپا باید پس از ماه مارس به افزایش نرخ‌بهره ادامه دهد و اوج نرخ بهره، که باید برای مدتی به آن پایبند بماند، ممکن است در تابستان به دست آید. بوندس‌بانک روز دوشنبه اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصادی آلمان پس از یک سه ماهه چهارم غیرمنتظره انعطاف‌پذیر، در حالی که تورم اصلی نیز از اوج خود گذشته است، در حال بهبود است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۸۳ دلار رسید و پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۸ دلار و ۶۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۵۱۲ دلار و هفت سنت رسید.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک غرب تهران

۰ ۰

راه‌های ارتباطی برای پیگیری عفو زندانیان

راه‌های ارتباطی برای پیگیری عفو زندانیان از سوی معاونت قضایی قوه قضائیه اعلام شد.

آفتاب‌‌نیوز :مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

در پی دستور رئیس قوه قضائیه به معاونت قضایی که با همکاری مرکز رسانه قوه قضاییه و سایر بخش‌های ذی ربط زمینه‌ای را فراهم آورد تا محکومان، زندانیان و خانواده‌های آن‌ها سوالات خود را در باب عفو اخیر مطرح کنند؛ در کمتر از سه ساعت از صدور این دستور راه‌های تماس و پیگیری این مهم اعلام شد.

بنابر این گزارش، مطابق اعلام معاونت قضایی قوه قضائیه شماره‌های تماس ۶۶۴۰۶۲۶۸ و ۶۶۴۰۴۲۱۳ برای ارتباط تلفنی با کارشناسان امر در نظر گرفته شده است. همچنین در صورتی که افرادی امکان تماس تلفنی ندارند می‌توانند با ارسال نامه به اداره کل عفو و بخشودگی معاونت قضایی واقع در تهران - خیابان ولیعصر(عج) - بالاتر از تقاطع امام خمینی(ره) - نرسیده به کلانتری جامی - پلاک ۱۷ موضوع خود را استعلام کنند.

مقالات بیشتر:دفترازدواج سهروردی

افراد چه از طریق تماس تلفنی و یا ارسال نامه درصدد استعلام وضعیت پرونده قضایی هستند باید مشخصات فرد و جزئیات محکومیت پرونده را ذکر و یا ارسال نمایند.

امروز دوشنبه (۱ اسفند) رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه خطاب به مسئولان ذیربط قضایی تاکید کرد: در مجموع، روند عفوها را به گونه‌ای پیش ببرید که تا نیمه شعبان و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیة‌الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) همه آنهایی که مشمول این عفو می‌شوند، تعیین تکلیف شده باشند. نیز و چنانچه خود یا عضو زندانی خانواده خود را مشمول این عفو می‌دانند اما به پرونده آنها رسیدگی نشده، موضوع را جهت پیگیری منتقل کنند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل در تهران

۰ ۰